Stap 1: online aanvraag

Meld u aan met een DigiD bij www.werk.nl(externe link)
Heeft u nog geen DigiD? Vraag deze dan eerst aan via www.digid.nl.

  • U vult het formulier in en verstuurt het digitaal. 
  • U ontvangt een bevestiging van uw aanvraag.

Stap 2: contact met Avres

Avres neemt contact met u op.

Stap 3: verzoek toesturen schriftelijke informatie

Avres neemt voor eventuele aanvullende vragen telefonisch contact met u op. Verder ontvangt u een brief met het verzoek om uw aanvraag aan te vullen met schriftelijke informatie.

Stap 4: uitnodiging intake

Mogelijk nodigen wij u uit voor een intake. We bekijken tijdens dit gesprek hoe u probeert een betaalde baan te vinden of waar u zich ik kan en wil ontwikkelen. We begeleiden u waar nodig.  

Stap 5: uitnodiging uitkeringsintake

Mogelijk nodigen wij u uit voor een uitkeringsintake. Tijdens dit gesprek nemen wij uw aanvraag met u door.  

Stap 6: alle informatie ontvangen?

We kijken of we alle informatie ontvangen hebben die we nodig hebben. Als dit niet zo is, vragen wij om uw gegevens alsnog aan te vullen.

Stap 7: afhandeling aanvraag

We informeren u of uw uitkeringsaanvraag is toegekend of afgewezen. De wettelijke afhandelingstermijn is 8 weken na de meldingsdatum bij het UWV. Uiteraard proberen wij sneller tot een besluit te komen.

Stap 8: ingangsdatum uitkering

Als u recht heeft op een uitkering, gaat de uitkering in vanaf de datum dat u het aanvraagformulier digitaal heeft ingevuld en verzonden via de website werk.nl.